Cat de bune sunt link-urile din directoare web pentru SEO?

Share Button

Directoarele web sunt un fel de cataloage web in care sunt incluse pe diverse categorii si subcategorii site-uri si pagini web, la inceputurile internetului acestea fiind foarte utile motoarelor de cautare pentru a putea face o  clasificare a site-urilor in functie de profil, dar si utilizatorii de internet le puteau utiliza pentru a cauta site-uri ce tineau de o anumita nisa.

Datorita faptului ca motoarele de cautare au evoluat si pot face singure o clasificare buna a fiaecarui site nu mai au nevoie de aceste directoare web si drept urmare nici nu le mai acorda mare importanta, o exceptie ar fi DMOZ sau Yahoo Directory deoarece acestea au o anumita reputatie.

inscriere din directoare webSi cei ce se ocupa de SEO au exploatat destul de mult link-urile ce vin din directoare de articole in cadrul propriilor campanii de link building, deoarece link-urile din directoarele de articole sunt destul de ieftin de obtinut, este relativ usor de controlat ancora si un text contextual, si asa obtineau o pozitionare mai buna in motoarele de cautare, dar incepand cu noul algoritm Pinguin link-urile obtinute din directoare de articole nu mai sunt chiar asa de utile, destul de multi le considera nocive, si foarte probabil au dreptate.

Algoritmul Pinguin are ca obiectiv identificarea link-urilor nenaturale create de proprietar sau „specialistii SEO” pentru a obtine o pozitie mai buna in google, iar link-urile din directoare sunt prin natura lor link-uri artificiale iar google stie asta, iar detectarea unui director de articole se poate face foarte usor de algoritm.

Eu unul nu mai recomand inscrierea in directoare web deoarece exista un risc ca site-ul ce are o proportie prea mare de astfel de link-uri sa fie penalizat, as recomanda maxim 10 link-uri din directoare web cu autoritate ce nu sunt penalizate.

Pentru a verifica daca un director web este penalizat sau nu ar trebui sa te uiti la cativa parametri:

– verifica daca PR-ul este corelat cu vechime si numar de IBL, un director web vechi ar trebui sa aiba un PR de cel putin 3, un PR mai mic poate fi un semn de penalizare

– cauta in google fragmente de text unice din director, daca nu apar in cautari e posibil sa fie penalizat

– verifica numarul de link-uri externe din pagina de unde primesti tu link-uri

– verifica sa nu existe in director site-uri de tip adult, haking, etc., o vecinatate proasta te poate afecta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *