Cum se creaza link-uri cu Google Analytics URL Builder

Daca ai de gand sa derulezi o campanie de promovare online, prin banere, CPC, advertoriale, newsletter sau alte variante, ar trebui totusi sa putem monitoriza cat mai bine care sunt rezultatele fiecarei campanii in parte. Astfel evitam problemele de care vorbeam in articolul de aici.
Si totusi ce este de facut astfel incat in analytics sa avem o imagine cat mai corecta a rezultatelor obtinute de fiecare campanie in parte?
Solutia ar fi sa definim un url personaliza pentru pagina de sosire cu ajutorul uneltei Google Analytics URL Builder.
Trebuie sa definim un url pentru analytics care sa aiba anumiti parametri cum ar fi Campaign Source (utm_source), Campaign Medium (utm_medium), Campaign Term (utm_term), Campaign Content (utm_content) si Campaign Name (utm_campaign) dintre aceste 3 din ele sunt aproape obligatorii: Campaign Source, Campaign Medium si Campaign Name.
De exemplu daca doresc sa fac o campanie catre urmatorul articol
http://www.lic.ro/cum-urmaresti-eficienta-unei-campanii-de-promovare/
daca adaug parametrii corespunzatori (explicati mai jos) voi obtine link-urmator, care de fapt chiar daca este mai lung va duce in aceeasi pagina, dar va fi mai usor de urmarit in analytics
http://www.lic.ro/cum-urmaresti-eficienta-unei-campanii-de-promovare/?utm_source=mamicamea.ro&utm_medium=baner&utm_term=sursa-campanie&utm_content=variantaA&utm_campaign=promovare-mamica
Putem sa construim singuri acest url, dar Google Analytics ne pune la dispozitie o unelata care creaza singure url-urile cu parametri respectivi numita Google Analytics URL Builder, ce genereaza automat url-ul cu parametri corespunzatori.
Un mic ghid pentru constructia url cu Google Analytics URL Builder
Campaign Source (utm_source) | Obligatoriu. Folosesti utm_sourcepentru a idetificata motorul de cautare, nume newsletter, nume site unde ai campania sau alta sursa.Exemplu: utm_source=mamicamea.ro |
Campaign Medium (utm_medium) | Obligatoriu. Foloseste utm_medium pentru a identifica tipul campaniei, de exemplu, CPC, baner, email, newsletter, afiliat, etc.Examplu: utm_medium=baner |
Campaign Term (utm_term) | Se foloseste pentru campaniile din motoarele de cautare. Se foloseste utm_termpentru a specifica cuvantul cheie pentru respectivul ad.Examplu: utm_term=sursa-campanie |
Campaign Content (utm_content) | Se foloseste pentru testele de tip A/B si ads-uri targetate pe continut. Foloseste utm_content pentru a diferentia ads-urile si link-urile care trimit catre acelasi URL.Exemplu: utm_content=variantaA |
Campaign Name (utm_campaign) | Obligatoriu. Folosit pentru analiza cuvinte cheie si intre diferite campanii. Foloseste utm_campaign pentru a identifica care este campania, de exemplu o campanie cu promotii sau o campanie strategica.Exemplu: utm_campaign=promovare-mamica |