Cum urmaresti eficienta unei campanii de promovare?

urmarire statistici google analytics
Share Button

urmarire statistici google analyticsDe curand am intampinat o mica problema cu un client de al nostru. Clientul respectiv a cumparat un baner pe un site cu audienta mare din romania. A trimis spre afisare un baner facut in flash iar link destinatie era inserat in codul fisierului flash (cum este si normal). Problema a aparut la sfarsitul campaniei cand a aparut o diferenta mare intre click-urile inregistrate de adserverul meu aflat pe platforma openx si ce vedea el in analytics ca referer.

De ce aparea aceasta diferenta destul de mare? Sunt mai multe cauze pentru care un vizitator nu este inregistrat corect:

– trebuie sa stim adserverul inregistreaza orice click indiferent daca pagina destinatie sa incarcat corect sau era  valida.

– un fisier flash nu transmite bine refererul, asa ca vizitatori veniti prin baner pot aparea in analytics, ca vizitatori directi, sursa necunoscuta, sau chiar eronata.

– apoi nu toti care dau clik pe un baner stau suficient de mult pe pagina destinatie astfel incat sa se incarce si codul de analytics si sa contorizeze vizitatorul

– pot exista si diferite probleme de incarcare a paginii destinatie

– unii vizitatori au tot felul de pluginuri care impiedica rularea corespunzatoare a java scriptului ce se ocupa de contorizare

– mai sunt si alte cauze.

Si totusi ce este de facut astfel incat in analytics sa avem o imagine cat mai corecta a rezultatelor obtinute prin baner?

Solutia ar fi sa definim un url personaliza pentru pagina de sosire cu ajutorul uneltei Google Analytics URL Builder. si instructiuni de utilizare a acestei unelte gasiti in articolul de aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *