Debirocratizarea si ReBrirocratizarea ANAF

Share Button

Domnule prim ministru Dacian Ciolos si doamna ministru de finante Anca Dragu, vreau sa va aduc la cunostinta felul cum se ReBirocratizeaza ANAF-ul, astazi am fost la ANAF Galati sa plătesc taxele si pentru o simpla plata am fost nevoit sa stau la 3 cozi la 3 ghisee.

La primul ghiseu dai CNP si primesti foaia de varsamant, o hartie in care spune cat platesti si ce taxe vrei sa achiti prin asta.

La al doilea ghiseu si a doua coada ii dai unei doamne amabile foaia de varsamant pe care o intruduce in calculator si scoate o chitanta pe care o da la ghiseul de alaturi printr-un gemulet.

Stai la coada la ghiseul nr 3  pentru ca o doamna sa ia banii, sa introducă în calculator si sa-ti dea chitanta primită de la ghișeul nr 2 .

Anul trecut erau doar doua cozi pentru exact aceeasi treaba si mergea mai repede, dar acum au cineva a „debitocratizat” si au mai infiintat un ghiseu, ca si asa contribuabilul are prea mult timp liber si nu are nimic de facut.

La orice institutie care se respecta ai un singur functionar care incaseaza banii, multi incearca sa eficientizeze costurile si reduc la maxim munca manuala, astfel facandu-se economii importante, iar banii economisiti putand fi investiti in alte activitati ce pot genera valoare adaugata.

Sunt convins ca oamenii inteligenti din Guvernul Dacian Ciolos ar putea reduce acest personal excedentar, caruia i se creeaza artificial locuri de munca care aduc doar costuri fara beneficii, eventual ar redistribui acesti oameni intr-o institutie unde este deficit, sau ar crea ceva care sa aduca valoare adaugata.

Oare care este motivatia si mintea birocratica care a stabilit o astfel de procedura de plata si in loc sa fie un singur angajat care sa faca toti pasii si sa elimine acei pasi inutili.

Tiparirea unei foi de varsamant si apoi introducerea din nou a datelor intr-un alt computer si in pasul urmator trecerea hartiei la un alt functionar care incaseaza banii si foloseste inca un computer, costurile de intretinere a spatiului si salariile angajatilor care muncesc inutil pentru asta reprezinta costuri umflate pe care le platim noi contribuabilii, cineva ar trebui sa fie tras la raspundere pentru asta …

Nu este vina functionarilor care stau la ghiseu, acestia muncesc inutil si nu cred ca le face placere sa fie tinta nemultumirii oamenilor. Ei doar executa dispozitiile, oricat de stupide sunt ele.

Ma intreb cine este acea persoana care a luat aceste decizii prin care a crescut birocratizarea la ANAF?

Cu stima Petrica Suparatul

PS: Acum cativa ani un angajat de la ANAF mi-a facut proprire pe conturi pentru ca el a gresit si banii platiti de mine i-a redirectionat intr-un cont gresit. Atunci eram la banca sa semnez un contract de creditare, iar datorita acelei propriri de conturi nu am mai avut punctajul pentru credit, devenind client cu risc crescut.

Cand m-am dus la ANAF si am intrebat de ce mi-au facut aceasta proprire eu platind la timp toate datoriile doamna mi-a spus ceva de genul „A fost facuta o greseala si banii au fost redirectionati in alt cont al ANAF, aveam nevoie de o cerere semnatura de dumneavoastra pentru ai transfera in contul corect, cum nu v-am gasit m-am gandit ca printr-o proprire pe conturi ve-ti veni dumneavoastra mai repede„.

Sediu ANAF GALATISunt un om calm dar atunci imi venea sa ii dau cu dosarul in cap. De ce sa vin eu sa fac o cerere pentru a se repara o greseala facuta de un functionar, de ce sa fiu eu pus pe drumuri pentru greseala altora?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *